tirsdag 9. februar 2016

Gamle foto

Øvelse innom retusjering var å fikse et gammelt bilde som vi har funnet hjemme.


BEFORE    and   AFTER 


Detter er før og etter bilder av oldemor i svart og hvit som jeg hadde redigert og fikset slik at bildet ble klarere, litt skarpere, fjernet hvite prikker og økte kontraster på bildet. 


Jeg brukte Patch-verktøyet rundt skadede områder. Her reparerte jeg store hvite flekker. 

Jeg brukte "Clone stamp" verktøyet til å fikse ansiktet hennes som ble ødelagt da jeg redigerte vekk flekkene. Dette verktøyet brukte jeg også til fikse håret og bakgrunn på bildet.
Jeg fjernet eventuelle støy på bildet ved å klikke "Filter" deretter "noise", og klikk "reduce Noise" Jeg satt "strength" til 10, de "preserve Details" til 10 prosent, og Øvrige inntillingene til 0.

1 kommentar: